-->

Witam

Witam wszystkich, którzy szukają u mnie inspiracji, lub tych, którzy sami chcą mnie natchnąć

sobota, 26 stycznia 2013

Jesienna torba

Ta torba powstała z brązowego materiału, który trochę przypomina gremplinę i raczej nie ma w sobie grama włókien naturalnych.  W środku ma bawełnianą podszewkę,  z przodu aplikacje z materiału, z którego powstała podszewka. Jest też zamek i ozdobny dzyndzelek do niego, żeby łatwiej można było torbę otworzyć.







Teraz kilka słów o przyszywaniu aplikacji. Jeżeli nie mamy ściegu do aplikacji, to przyszywamy je ściegiem satynowym, duży zygzak i najgęstsze szycie. Na starszego typu Łucznikach i Singerach wygląda to tak:




Żeby móc przyszyć aplikację, trzeba ją najpierw wyciąć, przy małych motywach można posłużyć się taśmą malarską. Wydrukowany motyw przyklejamy do tkaniny podklejonej flizeliną i wycinamy wzdłuż krawędzi.







Tak wygląda aplikacja po odklejeniu taśmy. Należy pamiętać, że zwykła taśma klejąca postrzępi materiał i zostawi ślady.

Domowym sposobem możemy też zrobić lamówkę dowolnej szerokości. Wszystko, czego potrzebujemy to długa igła, pasek materiału, deska do prasowania i żelazko.

Wbijamy igłę w deskę tak, żeby pomiędzy miejscami, gdzie jest wbita igła zostało miejsce na lamówkę. Potem powoli przeciągamy materiał pod igłą i prasujemy.



Jeżeli pokrowiec na deskę jest w lepszym stanie niż mój, warto podłożyć ścierkę, bo prawie na pewno się przypali.



7 komentarzy :

  1. Śliczna, moje ulubione kolorki

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastycznie wygląda:) Super kolory:D

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie to czarna magia ale sobie popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Suuuper to malo powiedziane :) Baaardzo mi sie podoba :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. zapraszam po wyróżnienie:):)
    Super torebka!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł z ta lamówka, Ty masz w głowie sposób na wszystko:)I z tym wycinaniem naszywki. Wiesz dla takiej krawcowej jak ja to duzo znaczą takie rady

    OdpowiedzUsuń